חיפוש
איך האינסטגרם עשוי להשפיע על מחיר הטיפול הקוסמטי שאת עושה?

איך האינסטגרם עשוי להשפיע על מחיר הטיפול הקוסמטי שאת עושה?

  • עריכה: מאירה ארבל
  • תאריך: 15 דצמבר 2022
image

זה לא סוד שטיפולים אסתטיים רפואיים עולים המון כסף. מהזרקת חומרי מילוי, עד ניתוח הגדלת חזה– מטופלים יצטרכו להשקיע את מיטב כספם כדי לממש את הרצונות האסתטיים שלהם. בנוסף, נראה שבשנים האחרונות העלויות טיפסו אפילו יותר: על פי ניתוחים סטטיסטיים המחיר הממוצע של מתיחת פנים עלה ב3% משנת 2020, וכמעט ב30% מלפני חמש שנים בלבד.

מה מוביל לקפיצת המחירים הזאת? ואיך כל זה קשור ל’סטורי’ באינסטגרם?

תמונת מצב כללית

לפני שנבחן השפעות נוספות על עליית המחירים בעולם הפלסטיקה, חשוב להיות מודעים לכמה גורמים סטנדרטיים שמשפיעים על ההתייקרות:

ככל שעלויות העבודה, הנדל”ן, הדלק ועוד מערכות תפעוליות עולות- כך גם מחירי המוצרים בשוק עולים. מקופסת קוטג’ ועד בקבוק קרם הגנה, וכן, גם כלי מכשור רפואיים. רופאים פלסטיים זקוקים למערכות תפעוליות רבות, ויוקר המחיה לא פוסח גם עליהם, כך שבאופן סטנדרטי עלות הטיפולים עולה.
בנוסף, מקום המגורים משפיע רבות אף הוא. קחו לדוגמא את תל אביב: עד לא מזמן, תל אביב נחשבה לעיר היקרה ביותר בעולם. שכר הדירה בתל אביב גבוה מאוד, כמו כן הארנונה, חשבונות החשמל והמים ועוד. ספקי ה’מוצרים’ שלנו, ובכללם הרופאים, אינם חיים בוואקום, ועצם המיקום שלהם בעיר כל כך מרכזית- עולה המון כסף, עוד לפני שהם מספיקים להרים מזרק של חומר מילוי. לכן, באופן סביר, מחירי הטיפולים האסתטיים מושפעים רבות מהמיקום בו הקליניקה שוכנת. ככל שמדינה/עיר יקרה יותר למחיה- זה יבוא לידי ביטוי גם במחיר הטיפולים.

ועדיין, עם כל זה, איך העלייה במחיר בעולם הפלסטיקה חדה כל כך?
לנו יש הסבר אחר.

אינצקלופדית גוגל

מקורות הידע שאנו פונים אליהם כיום, שונים מאלו שנעזרנו בהם בעבר.
פעם, לפני עשור או שניים, כדי להשיג מידע בכל נושא באשר הוא, היינו צריכים לפנות למומחים מביני דבר, או לפתוח ספר, או לשאול חבר בעל ניסיון. בשנים האחרונות לעומת זאת, הדרך העיקרית להשגת ידע הוא האינטרנט – מספיקות כמה מילים בגוגל, והנה, כל הידע שרק רצינו ברשותנו.
בנוסף, ‘כיכר השוק’ בו מתרחשים הסחר, הפרסום, ושיתוף הידע – עבר לרשתות החברתיות. כיום, אין בעל עסק עצמאי עם שכל בראשו שלא פותח אינסטגרם ומשתף באופן יום יומי את המוצר שלו. הנגישות והמהירות של שיתוף המידע, יחד עם ההמחשה של טיב המוצר, הופכת את האינסטגרם לכלי יעיל במיוחד לפרסום.

דוקטור תאשר לי עוקב

רופאים פלסטיים אינם חריגים בנוף העסקים. גם להם יש ‘מוצר’, וגם הם זקוקים לפרנסה. לכן, באופן אולי מפתיע, רופאים פלסטיים רבים מפרסמים את תוצרי העבודה שלהם דרך האינסטגרם. משום שמדובר בעבודה עם אופי ויזואלי משמעותי, מאוד קל להציג תמונות מרהיבות של ‘לפני’ ו’אחרי’ של הקטנת חזה לדוגמא – ועל ידי כך למשוך עוד מטופלים.
תמונה אחת של ניתוח אף מוצלח שווה הרבה יותר מאלף מילים והמלצות, וכשהתפוצה רחבה כמו באינסטגרם – האימפקט הפרסומי הוא אדיר.

וי כחול מעלה את המחיר

רופאים מסוימים הצליחו כל כך באינסטגרם שהם הפכו למעין ‘סלבס’. עם אלפי עוקבים וסטורים שמועלים בעקביות כל יום, ההצלחה שלהם מהדהדת, ושמם הולך לפניהם.
הפרסום הגבוה יוצר מצב שבו פציינטים רבים מתווספים “כי אם כל כך הרבה אנשים עוקבים אחריו הוא כנראה הרופא הטוב ביותר ואותו אני רוצה” – עד למצב של הזמנת תורים שנה מראש, כי העומס גדול כל כך.
במצב כזה, כמו בנושאים רבים אחרים בכלכלה, הרופא לא יחשוש להעלות המחיר. וככל שהביקוש יעלה, כך העלות תתייקר בהתאמה. כך לדוגמה אפשר להגיע למצב שבו מתיחת פנים פשוטה מכפילה ואפילו משלשת את המחיר שלה, רק בגלל שהרופא שלנו – מעבר להיותו כמובן רופא טוב ומקצועי – מומחה בהתאמת הצבעים בסטורי שלו.

טוב שם טוב משמן טוב

אז לגבי רופאים ‘מפורסמים’, ניחא, הבנו מדוע מחירי הטיפולים האסתטיים עלו כל כך. אך מה לגבי השאר? איך אפשר להסביר את העלייה המשמעותית במחיר הטיפולים אצל רופאים רגילים שאין להם בהכרח ‘וי כחול’ באינסטוש?
התשובה טמונה בכך שלעיתים כדי למשוך קליינטים עליך דווקא להעלות את המחיר, ולא להנמיך אותו.
במילים אחרות, אם תרבותית איכותי = יקר – כדי לתייג את המוצר שלך כטוב ביותר, עליך להתאים את המחיר.
כך יוצא, שמתוך התפוצה של נושא הרפואה הפלסטית ברשתות, והפופולאריות של טיפולים שבעבר היו נחלתם של בודדים (כמו בוטוקס למשל) נקבעה תרבות מחיר סביב הנושא, ורופאים ישתדלו תמיד להיות בטופ שלה- כולל מחיר מפוצץ, כי זה מה שגורם לפציינטים להאמין שהם מקבלים את השירות האיכותי ביותר.

אז מה עושים?

כדי לבחור רופא מתאים, וכדי להבין האם המחיר שהוא מציע לנו מופרז, יש ‘לנקות’ גורמים לא רלוונטיים.
צריך להבין שגם אם רופא מפורסם במיוחד, זה לא עושה אותו בהכרח למקצועי יותר מאשר רופאים טובים אחרים. אנשים מסוימים עלולים להתעקש אך ורק על רופא ספציפי מתוך הרשת החברתית ולשלם הרבה כסף, בזמן שיש עוד רופאים נהדרים ומוכשרים רבים בשוק, שיציעו להם את אותו טיפול בחצי מחיר.
בנוסף, מחיר גבוה לא בהכרח מעיד על איכות הטיפול. צריך לשים לב לא ליפול לפחים שיווקיים כגון אלה, ולבחור אך ורק על פי חוות דעת והתרשמות מעמיקה מנסיונו של הרופא.

התמונה שהעלית גדולה מדי
חיפוש רופאים
נסו איות שונה, לא נמצאו תוצאות עבור החיפוש
נסו איות שונה, לא נמצאו תוצאות עבור החיפוש
הודעה נשלחה בהצלחה
פנייתך נשלחה בהצלחה